سؤال وجواب المطاعم المغربيه والطاجن والاتاي الشاي المغربي

يسعد مساكم صباحكم

علي كثر المطاعم بالديره ولا مره شفت مطعم مغربي

والمطبخ المغربي غني بلاطباق الشهيه والطواجن وشوربات مثل الحريره

اذا في احد يعرف مطعم يقدم الطواجن بشرط يكون بمستوي شوايه النهظه بغادير

ادري مستحيل بس يعني علاقل الشيف مغربي او مغربيه

~ نوره ~

عضو فعال
Denamet اخوي انا حبيت ارجع المغرب و الشركه مش عاوزاني اروح و الرجل الي انا شغال معاه ابن ناس و رجل محترم و حاسبني اخوه و مو مقصر معايا في شيء الحمد لله و حتى الراتب جد كوييس فمقدرش اسيبو و هوا محتاج لي
مشكلتك اخوي بمنطقه جدا سيئه وبتكرهك بالكويت

شكلك اعتقدت ان الكويت بهالبشاعه لان فعلا الجليب خربوها الهنود

وين تشتغل ؟ انا شفت مغربي يشتغل بمحل عطور بس بمناطق يسكنها مواطنين ومناطق راقيه

ان مالقيت مغاربه اختلط بجنسيات اخری عالاقل لما تتعود

وغير السكن والمنطقه اهم شي
وموفق اخوي

مشكلتك اخوي بمنطقه جدا سيئه وبتكرهك بالكويت

شكلك اعتقدت ان الكويت بهالبشاعه لان فعلا الجليب خربوها الهنود

وين تشتغل ؟ انا شفت مغربي يشتغل بمحل عطور بس بمناطق يسكنها مواطنين ومناطق راقيه

ان مالقيت مغاربه اختلط بجنسيات اخری عالاقل لما تتعود

وغير السكن والمنطقه اهم شي
وموفق اخوي
شكرا كتير اختي الكريمه و ربنا يخليك للاهتمام بموضوعي انا ما كنت اعرف ان راح اسكن بالمنطقه دي ولا كنت اتصور ان راح يكون متل هاد الحي بالكويت .
انا اول ما جابني صاحب الشركه جابني للسكن دا و كلمتو في الموضوع مرات كتيره ان دا مش سكن لاني كل مره اتخاصم مع الهنود على النظافه عندي غرفتي لوحدي و مش مرتاح لاكن لما أكلم صاحب الشركه يقول شوف سكن تاني و انا ما اعرف أدور على سكن و لسا متقبلتش اي مغربي او صديق يدلني
انا شغال مراقب عمال في شركه مقاولات الحمد لله الراتب جد كوييس و شغلي كوييس لاكن مش مرتاح نفسيا و الله في مرات أفكر ارجع المغرب لان ولا حد مغربي قابلنى هنا ولا حد يسءل ولا اخرج يوم الاجازه ولا ولا ولا .......

الكويت 1776

عضو مخضرم
شكرا كتير اختي الكريمه و ربنا يخليك للاهتمام بموضوعي انا ما كنت اعرف ان راح اسكن بالمنطقه دي ولا كنت اتصور ان راح يكون متل هاد الحي بالكويت .
انا اول ما جابني صاحب الشركه جابني للسكن دا و كلمتو في الموضوع مرات كتيره ان دا مش سكن لاني كل مره اتخاصم مع الهنود على النظافه عندي غرفتي لوحدي و مش مرتاح لاكن لما أكلم صاحب الشركه يقول شوف سكن تاني و انا ما اعرف أدور على سكن و لسا متقبلتش اي مغربي او صديق يدلني
انا شغال مراقب عمال في شركه مقاولات الحمد لله الراتب جد كوييس و شغلي كوييس لاكن مش مرتاح نفسيا و الله في مرات أفكر ارجع المغرب لان ولا حد مغربي قابلنى هنا ولا حد يسءل ولا اخرج يوم الاجازه ولا ولا ولا .......

اولا حياك الله في الكويت بين اخوانك وخواتك واهلك, وانت مو بلد غريب عشان تدور مغاربة كل الناس مسلمين وعرب حالهم حالك, نصيحتي لك ادخل نادي صحي لتشغل وقتك وتشوف ناس خارج نطاق العمل وفي مغاربة مدربين وايد في الاندية وخصوصا نادي بلاتينيوم

والله يسهل عليك وتحقق اهدافك

أعلى