راح نجي بس ما نبي مصخرة( لن ابيع وطني) تتكرر

انا اشوف ان الحضور اليوم مهم لان القضية قضية مبدأ لايمكن انا نقبل كشعب ينتل كويتي بالطريقه هاذى وينقط بلا حسيب ولا رقيب وينمدد حجزه بمبررات ما انزل الله بها من سلطان وانا شخصيا مع انى ما اتفق مع كل ما يكتب ابو عمر لكن عيب على شواربنا ينذل كويتي جدامنا تحت مسوغات واتهامات ما تدش بعقل حضور برنامج ماما انيسه والصغار لكن اللى يخوف من تجمع الليله قضية مهمه وحساسه شنو اللى يضمن ان القضيه ما يتم تجييرها لصالح تكتل بوثلاث انفار التكتل الشعبي لان اللى صار قبل بمصخرة لن ابيع وطني يخلينا نتردد بالحضور ومنو راح يدير المكرفون ومن اللى بيقوم بالتنظيم انا اتوقع انهم نفس العينه اللى كانت بمسرحية لن ابيع وطني وهم الحلوين اللى بلجنة الدفاع عن حرية التعبير وانخفاض سعر الشعير واهم اللى منعوا باسلوب بايخ المتحدثين اللى كانوا ينادون باستقالة النواب بعد اقرار قانون الخصخصه ولان هالشى ما يعجب الكتله اللى تحركهم منعوا مع سبق الاصرار والترصد عشر متحدثين ينتمون لتيارات سياسيه وجمعيات نفع عام من التحدث فصراحه هذا اللى ينخاف منه ان المسئله كلها تتجير للكتله بوثلاث انفار بعد ما طبع مركبهم على ايد النوخذه السعدون...

أعلى