حيلك يا بيه حيلك
اشوي اشوي عليا ياسي تأبط شرا
مالك عصبت كد عليا ؟
هو انا ألتلك انت مش كويتي
هو في حد كاب الموضوع داه
مالك ياحمد
انا كنت بهزر بس انت خدت الموضوع كد
وبعدين ومالوا يا خويا لو انا اتكلمت باللهكه الغزاوية
عموما يا خويا بلاش تستخدم كلمات ملهاش داعي زي السلفت المتخازلين وكلام من داه
بلاش لحسن اعرف ازي ارد عليك
اركوك ماتخلينيش ارد عليك وانا امعصب زيك وبعدين حتزعل مني
وانا مش عايز حد يزعل مني
واضح يا بيه
نركع لموضوعنا
هلا بعد أزنك بدي اتكلم غزاوي ومصري
بتزعلش مني
وبعدين بترد اتكول انا مش مصري
هيني من هلا بكول لك
شوف انا يابيه مش ضد
الكضية
ولاضد اهل غزة الشرفاء اللي بتعرضوا
لكنابل الصهاينه
اناضد الكماعة بتوع حماس الله ﻻ يعطيهم عافية
اللي جروا على اهل غزة هذه الويلات
وان كلت هاض الكلام اكتر من مره
شو انت ما بتفهم و ألا إيه
انا وضحت وجهة نظري بهاض الخصوص
وانتا مش راضي بتفهم
شو بدك إياني أعملك
مرة تانيه زلمة
اصحا بتكول مره ثانية
زي الكلام اللي ألتوا فوأ
لحسن ازعل منك
بش كلام من داه
واذا بترد اتكول زيوو
المرة التانية راح اتكلم معك
هندي
شو رايك
إيه رأيك
خلاص اتفأنه
ياشباب
الدنيا ارمضان
وانا ترا قاعد ألطف الجو اشوي
لايظن احد انا قاعد اسخر من احد
لا ابدا
مرة ثانية استاذ تأبط خيرا
كلامي واضح من خلال المداخلات السابقة
انا قلت لك واعيد وازيد
انا ماني ضد اهل فلسطين
اناصد حماس اعيد واكرر ان اهل غزة ابتلوا بحماس
وهي من تجر عليهم مثل هذه اامآسي و اﻵﻻم التى يعانون منها
وهي من يستغل هذه الآﻻم لمكاسب سياسية وحزبية
هذا الكلام قلته لك هنا وفي مكان آخر
لكن انت ترجع وتتهمنا بالتخاذل
وباﻷوصاف التى ذكرتها في مداخلتك
ارجو ان تثمن كلامك ولا تستخدم معي اسلوب بعض اﻷعضاء هنا
ﻷني قادر ارد عليك وعليهم بكلام تزعل منه وأنا قادر على ذلك ماني عيزان
لكن انا صابر عليك قاعد افهمك بشويش وامشي معك ﻵخر الطريج
رجاء
خلنا حبايب ولا تزايد علينا في مسألة نصرة اخوانا الفلسطينين عامة وأهل غزة خاصة انا وضحت لك موقفي
اقول اركد وابلع العافية
ويا شين شي ما شابه اهله وشابه اليهود
بسوالفهم و يا شينها من سوالف
ومثل ما قال صاحبنا حق الشيخ الرومانسي الي خبرك فيه عدل
الوضع متهرط
واذا ما تبي تكتب بالعربية الفصحى فاكتب بلهجتك الكويتية لكن ارجع واقول يا شين شي ما شابه اهله
الان نرجع لاصل الموضوع انا افهم واعي ما تقول وتكرر وحماس اخوانية سياسية تتاجر بالحرب والسياسة بعبائة الدين لا تختلف عن باقي الحركات التي تبرقعت بالدين من سلفية علمية وسلفيه جهادية وسلفية وهابية وحركات رافضية واحزابها ودواعش ولواعش وحوثيين كلهم تجار دين وسياسة
الخلاف انك تتحامل عليهم وتبرئ بني صهيون فترمي بسهامك هؤلاء وتنسى بني صهيون لا بل تبرر لهم وتجد لهم المبررات ان كان هذا مقصودا ام لا عرفت اين خلافنا يا شيخ
ثم انك تستخدم لهجة قوم سواء غزاوية او مصرية او مغربية او اي كانت بقصد واضح ما هو ظاهره قبل باطنه فهو كبر واستهزاء مرفوض وبغير محله ولا يليق على الاقل بمن في كلمات توقيعه استغفار وحمد من الذنوب
ادعي معي ان يجمع الامة على كلمة سواء وانصرها على من ظلمها وارفع رايتها واعزها بين الامم واجعل بئسنا على عدونا وليس بيننا وارحنا من كل تجار الدين من كل احزابهم وطوائفهم ومرجعياتهم